lauantai 24. maaliskuuta 2007

Kaupallinen nero

Junakohtaus inspiroi minut toteuttamaan vuosisadan mainoskampanjan.

Nythän on niin, että maailmassa on lukemattomia kiinalaisia googlen käyttäjiä, joista valtaosa asuu mannerkiinassa ja käyttää siten simplifoituja merkkejä. Kirjoitan siis tähän simplifoiduilla merkeillä maagiset sanat: Olen kissa

我是猫

Noin. Todennäköisesti sivustolle tulevien vierailijoiden määrä on tämän jälkeen jotain uskomatonta. Jotta kiinalaisilla ystävillämme olisi täällä jotain luettavaa laitamme tietenkin sivuille linkin Pepsin alati muuttuvaan, yksilölliseen ja elämää parantavaan mainokseen, kunhan Pepsi nyt ensin pistää rahat tililleni. Sen jälkeen jäänkin eläkkeelle.

Ellei tämä onnistu, niin tulen kielitieteellisesti todistamaan kiinan ja suomen sukulaisuuden pohjaten siihen, että mao on kissa kiinaksi, kun taas suomalainen maatiaskissa on aina aikojen alusta asti sanonut mau. U:n muuttuminen o:ksi on pikkujuttu, koska ennen liikuttiin enimmäkseen hevosilla ja sanat ehtivät silloin muuttua matkalla.

Ja jos tuokin pettää, mitä en kyllä usko, voin toki ottaa vastaan myös jonkinlaisen johtajan paikan Pepsiltä. Niillä on näköjään varaa maksaa ihan mistä vaan.

2 kommenttia:

jmk kirjoitti...

Kissat osaavat enemmänkin kiinaa (tai kiinalaiset kissaa):

http://www.cs.helsinki.fi/u/kohonen/cat-chinese.ps

jmk kirjoitti...

Toimisikohan tämä linkki paremmin
http://tinyurl.com/28abfm